Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO to zbiór zaleceń (najczęściej przedstawiany klientowi w formie książkowej), którego celem jest zwiększenie ruchu organicznego w serwisie. Samo wdrożenie zmian na stronie skutkuje najczęściej wzrostem liczby użytkowników.
Zanim zainwestujesz tysiące złotych w profesjonalne zaplecze oraz linki zwrotne do serwisu upewnij się, że Twoja strona w pełni wykorzysta pozyskaną moc.
5 najważniejszych elementów audytu SEO
Audyt SEO wykonany przez naszą firmę zawsze podzielony jest na 5 działów:
- Analiza słów kluczowych,
- Optymalizacja budowy serwisu,
- Optymalizacja tekstów w serwisie (SEO copywriting),
- Analiza konkurencji,
- Zalecenia dotyczące budowania linkowania zewnętrznego.
Analiza słów kluczowych
Szczegółowa analiza słów kluczowych powinna być przeprowadzona przed uruchomieniem serwisu. Jeśli ten element budowy strony nie został przeprowadzony lub przeprowadzono go w sposób niedokładny to w audycie strony zostaną wypisane słowa kluczowe (lub grupy słów kluczowych), które wygenerują największy ruch dla danego serwisu.
Na słowach kluczowych, które są najbardziej popularne w danej branży będziemy opierać dalszą analizę struktury serwisu oraz budowę treści na podstrony.
Optymalizacja budowy serwisu
W ramach optymalizacji budowy serwisu przygotowujemy zalecenia dotyczące:
- Plików sitemap.xml oraz robots.txt,
- Struktury serwisu,
- Linkowania wewnętrznego,
- Linkowania zewnętrznego,
- Optymalizacji grafiki,
- Danych strukturalnych (Rich Snippets).
Optymalizacja tekstów w serwisie (SEO copywriting)
Odpowiednie budowanie treści na stronę (optymalizacja nagłówków, nasycenie słów kluczowych itp.) w znaczny sposób ułatwia jej pozycjonowanie. Każdy wykonany przez nas audyt SEO zawiera szczegółowe wytyczne, które muszą spełniać teksty przygotowywane na stronę. W przypadku serwisów, w których występuje duża ilość treści, organizujemy dodatkowe szkolenie z SEO Copywritingu dla redaktorów.
Analiza konkurencji
Analiza konkurencji jest jednym z ważniejszych elementów działań SEO. Pozwala określić szacunkowy koszt uzyskania wysokich pozycji na interesujące nas słowa kluczowe. Dzięki poprawnie przeprowadzonej analizie konkurencji możemy także znaleźć niszowe frazy, które generują ruch w danej branży.
Zalecenia dotyczące budowania linkowania zewnętrznego
Oprócz zmian na stronie oraz analizy konkurencji nasz audyt SEO zawiera szczegółowy plan budowania linków zwrotnych do serwisu. Załączamy listy miejsc w których warto umieść odnośnik oraz sugerujemy inne pomysły na zdobycie linków zwrotnych (organizowanie konkursów, buzzmarketing itp.).
Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły dotyczące Audytów SEO.